Saturday, October 19, 2013

Day #14

selle vähese aja jooksul, mis ma siin olnud olen, ma olen sellesse kohta ja neisse inimestesse ära armunud. kõik selle kandi lapsed, ilm, pere, siinne inimeste vaheline suhtlemine ja kõik muu. see on teistmoodi. kui ma varem ei arvanud, et eestlased on külmad, siis nüüd ma arvan seda. kui ameeriklastele midagi meeldib, siis nad ütlevad seda. täna jalutasime Albertiga kaubanduskeskusesse, mis Gloria arvates ei vääri seda nime, sest see on liiga väike ja rahulik, ja üks naisterahvas ütles, et talle meeldivad mu lillelised püksid. lihtsalt see on üks näide paljudest. kellele ei teeks selline kompliment tuju paremaks. ja lihtsalt täiesti võhivõõrad inimesed ütlevad suvalt sulle "Hi!" see on nii lahe. eestlane ei teeks nii. eestlasel oleks ükskõik.

ma küll igatsen Eestit ja seda kõike lihtsust ja p u h a s t ja mitte kloori järgi haisvat vett. ja ma olen tõesti kodumaad siin eemal olles hindama hakanud, ja seda ma tahtsingi. tahtsin, et ma ei võtaks seda iseenesest mõistetavalt. ja ma hindan seda. aga lihtsalt, ma olen täiesti kohanenud. ja ma armastan seda kohta koos selle veidrustega. kuigi mulle ei meeldi, et mu Eesti keel on halvemaks läinud. iga lause mis ma kirja panen, iga kääne mida ma käänan, need vajavad rohkem läbi mõtlemist kui kunagi varem. ma tunnetan, et ma teen meeletult vigu. mõni ime ka kui 2 nädalat oled inglise keeles vahet pidamat rääkinud.

ma vihkan siin söögi tegemist. sest Albert on meeletult valiv. ja ta ei söö praktiliselt midagi. seega on nii keeruline midagi välja mõelda.

täna tundsin esimest korda Gloriaga mingit lähedust, kui me söögilaua taga istusime ja ma vatrama hakkasin. ja me rääkisime. ma rääkisin, et kui naljakas on see, et asjad mida sa arvasid olevat nii loomulikud on mujal nii teistsugused. ütlesin, et nende duši ja vee süsteem on keeruline. meil on tunduvalt lihtsam. rääkisime koolist. ütlesin, et mind ajab naerma see kui ta räägib, et ta koolikaaslased käivad litsakalt riides ja värki, sest see tundub olevat võetud kusagilt filmist. ta rääkis, et neil on õpetajateks meeletult lihtne saada ja ta ei pea seda õigeks. ja kui õpetaja puudutab õpilast õlast, siis võib õpilane direktori juurde minna ja kutsutakse koosolek kokku. neil on hästi karmid lastekaitse poliitika või mis iganes see on. ja see on see põhjus miks neile ei öelda midagi kui nad litsakalt riides käivad. mitte et Gloria nii riides käiks. ta on minu meelest pigem huvitav ja teistsugune, kui litsakas ja massi sulanduv.
mul on lihtsalt hea meel, et ma sain temaga nii rääkida. avatult.


No comments:

Post a Comment